FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Forum architektura i programy CAD Strona Główna
->
ArchiCAD
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
INFORMACJE O FORUM ARCHITEKTURA - ROITER
----------------
FAQ
Politechnika Slaska
----------------
Architektura - GLIWICE
Architektura i Budownictwo
----------------
ARCHITEKCI
Bialo na czarnym :)
Linki
Rozmowy w toku
Stara Warszawa
Ciekawa architektura
Urbanistyka
MULTIMEDIA
Biblioteki - Library Archicad
PRODUKTY i USŁUGI
Programy CAD
----------------
ArchiCAD
Artlantis
Autodesk
3ds
Inne
Rozmowy w toku
Baza stron z bibliotekami
RenderinG
CINEMA 4D
- GRAFIKA -
SEM IV
SEM III
SEM II
SEM I
BUDOWA
INSTALACJE
WYKOŃCZENIA
WYPOSAŻENIE
Ogród i otoczenie
Narzędzia i sprzęt
USŁUGI
Biblioteki - Library Artlantis
Ogolne
----------------
Linki
OGLOSZENIA
KOMPUTERY
HydePark
RAPORT O ZAROBKACH ARCHITEKTOW
WSEiZ
----------------
Wydział ARCHITEKTURY I URBANISTYKI
Po GoDzInAcH :)
----------------
Gry
HumoR :)
- STATYSTYKI -
----------------
LICZNIK ODWIEDZIN FORUM
REKLAMA
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Johnd307
Wysłany: Pon 16:46, 02 Paź 2017
Temat postu: Cheap goods
Very informative post.Really thank you! Awesome. cfecdbcaddag
jkow
Wysłany: Pią 14:05, 09 Sie 2013
Temat postu: Re: problem z renderem w 3ds max po wprowadzeniu tekstur
mariusz1302 napisał:
hej mam problem mianowicie gdy nakladam tekstury w 3ds max na obiekt importowany z archicada zawiesza sie render, ktos wie o co chodzi? pomocy
A czym renderujesz? standardowy scanline?
Salma
Wysłany: Pią 12:28, 12 Lip 2013
Temat postu: opuoIlFlcglb
Je doute que l'on puisse dire que Revit Architecture de9passe ArchiCAD. Les vetnes de Revit Architecture sont aujourd'hui beaucoup soutenues par le produit AutoCAD qui est propose9 quasiment au meame prix (6500âŹ) avec Revit dans le cadre de la suite AutoCAD Revit Architecture. En de9pit de ce fait ArchiCAD reste e0 mon sens aujourd'hui la solution privile9gie9 par de nombreux architectes, en partie par habitude (bien que la politique commerciale en France soit assez controverse9e) et en bonne partie aussi en raison de l'avance technologique acquise par ArchiCAD.Il n'en reste pas moins que l'un comme l'autre visent avant tout le haut du marche9 au risque de se couper de la base tre8s nombreuse d'utilisateurs qui restent encore aujourd'hui attache9e e0 la DAO 2D fae7on AutoCAD par esprit de simplicite9 et de vitesse d'exe9cution (mais aussi de budget). C'est pre9cise9ment en ce sens qu'un challenger comme , plus connu sur la sce8ne internationale comme IDEA Architecture , a toutes ses chances en proposant un logiciel d'Architecture 3D BIM reposant sur la philosophie de travail de la 2D sous AutoCAD et surtout pour des prix bien plus abordables pour le commun des entreprises (1490âŹ)
mariusz1302
Wysłany: Pią 1:07, 11 Lut 2011
Temat postu: problem z renderem w 3ds max po wprowadzeniu tekstur
hej mam problem mianowicie gdy nakladam tekstury w 3ds max na obiekt importowany z archicada zawiesza sie render, ktos wie o co chodzi? pomocy
roiter
Wysłany: Wto 1:32, 02 Mar 2010
Temat postu: Przenoszenie formatów
Przenoszenie formatów
Podstawowym problemem Archicada jest niemożliwość poprawnego eksportu rysunku do pliku rastrowego (jpg, tif...). Co prawda istnieje opcja "save as..." gdzie można wybrać np. format jpg, ale eksportowany obrazek jest małej rozdzielczości. Sprawdza się to jedynie przy małych projektach. Można próbować przybliżać rzut lub zmieniać skale i dopiero zapisywać do jpga, co podwyższy rozdzielczość. Możliwe jest też zaznaczenie rzutu, skopiowanie (edit/copy) i wklejenie go do programu graficznego - tu także w zależności od przybliżenia rzutu uzyskujemy odpowiednią rozdzielczość. Należy jednak pamiętać, że przy dużym obszarze projektu nie jest w Archicadzie możliwy eksport rysunku do jpga w dobrej jakości. Jedyną znaną mi metodą jest użycie programu PlotMaker.
Archicad - Photoshop (zapisanie do jpg)
Rysunek z Archicada zapisujemy w formacie *.pmk. Otwieramy program PlotMaker (program jest w 'program files' w katalogu Archicada). W PlotMakerze nie tworzymy nowego dokumentu ani nic nie importujemy tylko wybieramy 'Open...' i wskazujemy nasz plik *.pmk (nie zapomnijmy przy szukaniu naszego pliku 'pliki typu' ustawić na all file'). Po otwarciu możemy jeszcze pozmieniać typy wypełnienia (options/display options/fills, tu możemy ustawić wektorowe wypełnianie 'all to vectorial hatching') czy kolory i grubości piór (options/drawing pens...). Następnie zapisujemy 'save as...' jako plik *.eps. Gdy nie zmieniamy skali pozostaje ona taka jak była w projekcie.
Taki plik możemy teraz otworzyć w większości programów graficznych z zachowaniem skali i dużej rozdzielczości, czcionki i kolory nie powinny się zmienić.
Archicad - Corel
Żeby przenieść rysunek Archicada do Corela postępujemy podobnie jak wyżej korzystając z PlotMakera do stworzenia pliku *.eps. Otwieramy Corela i nie wybieramy nowego rysunku ani nic nie importujemy tylko otwieram 'open...' nasz plik *.eps (nie zapomnijmy przy szukaniu naszego pliku, 'pliki typu' ustawić na 'all file') dajemy ok, opcja importuj tekst jako tekst pozostaje zaznaczona. Tak otworzony rysunek ma zachowaną skale i jest przekształcony na rysunek wektory. Możemy teraz modyfikować go dalej, rozłączać grupy obiektów i edytować je do woli. Zaznaczając wszystko i zmieniając czcionkę, lub grubość linii zmienimy je dla całego rysunku. Chcą wkleić na plansze następny rysunek musimy najpierw tak samo go otworzyć a dopiero potem skopiować na wspólny rysunek.
Po stworzeniu efektownej planszy, jeżeli nie drukujemy u siebie to zapisujemy plik jako corelowski *.cdr (format akceptowany przez większość punktów drukujących) lub eksportujemy np. do *.jpg (file/eksport). Przy eksportowaniu do jpga, najlepiej ustawić rozdzielczość nie niższą niż 200dpi, kolory RGB. Gdyby program podczas eksportu się zawieszał oznacza, że mamy za słaby sprzęt do udźwignięcia naszych plansz. Możemy wtedy: zmniejszyć ilość dpi podczas eksportu lub okroić plansze (jeżeli wklejaliśmy dodatkowo jakieś obrazki, rendery to powyrzucać je - potem będzie je można dokleić w dowolnym programie graficznym) lub eksportować fragmentami, kadrując w Corelu po fragmencie. Wyjściowy plik jpg może mieć lekko zmienione barwy a czernie zawsze blakną. Proponuje więc zawsze gotowy jpg przerzucić przez jakiś program graficzny podbijając poziomy, nasycenie, szczególnie gdy chcemy osiągnąć głęboką czerń.
Archicad - Art-lantis
Dla tych, którym nie wystarcza jakość renderu Archicada i chcą dokładnie i szybko nałożyć tekstury, mogą przerzucić bryłę projektu do Art-lantisa.
W Archicadzie otwieramy okno 3d i dopiero spod niego zapisujemy 'save as...' do pliku *.atl. W Art-lantisie otwieramy plik poleceniem 'file/open...' i możemy już tworzyć wizualizacje czy animacje.
Archicad - 3dMax
Dla tych, którym nie wystarcza jakość renderu Art-lantisa i mają trochę więcej czasu, mogą przerzucić bryłę projektu do 3d studio max/viz.
W Archicadzie otwieramy okno 3d i dopiero spod niego zapisujemy 'save as...' do pliku *.3ds. W 3dStudio nie otwieramy ani nie wklejamy pliku, tylko dajemy 'insert/3D studio...'. Pojawiają się jednak problemy z materiałami i skalą - co nie jest raczej dużą barierą. Pozostaje więc nałożenie tekstur i zabawa ze światłem.
3dMax - Archicad
Dla tych, którym nie wystarczają biblioteki Archicada i czują ułomność tego programu w dziedzinie modelowania 3d, mogą stworzyć własne obiekty w 3D Studio i przenieść je do Archicada. Po stworzeniu obiektu w 3D Studio eksportujemy go do *.3ds 'file/eksport'. Będzie nam jeszcze potrzebny program zoom GDL (do pobrania demo na stronie zobacz ale to już nam wystarczy lub poszukajcie darmowej próbki przez google). Otwieramy w Zoom GDL nasz plik *.3ds 'file/open...'. Wszystkie komunikaty akceptujemy i zapisujemy go jako *.gsm 'file/save as...' i ok.
Wchodzimy do Archicada dajemy 'obiect tool' (krzesełko), następnie na górze 'Load Other Object.../from file dialog box...' i wskazujemy na dysku nasz plik *.gsm.
3dMax - Art-lantis
A jeżeli wymodelowaliście coś ciekawego w 3D Studio a nie macie czasu na ustawianie tekstur, światła i czekanie na wizualizacje to proponuje renderować w Art-lantisie. Po stworzeniu obiektu w 3D Studio eksportujemy go do *.3ds 'file/eksport'. Art-lantis bez problemu czyta format 3ds. Otwieramy plik 'file/open' i wybieramy naszego 3ds.
Źródło:
architekci.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin